Jump to content

Külföldön is imádják a magyar dizájnkendőket és -sálakat

2017. 05. 30. 11:56

Egy fiatal csapat digitálisan nyomtatott selyemsálakat dobott piacra. Egyre népszerűbbek Európában.

Sok magyar ruhatervezővel találkoztam már, de olyannal, aki kifejezetten designsálakat készít, még nem nagyon. A VYF_BUDAPEST márkát 2014-ben alapította Szecsi Tamás, az egyik textildesigner barátjával, Balázs Violával. Menzák inspirálta első kollekciójuk még abban az évben debütált a Gombold Újra pályázatán, ahol elnyerte a legjobb kiegészítő tervnek járó díjat, amely egy vállalkozásösztönző inkubációs programmal párosult.

Mindenképpen szerettünk volna egy saját márkát alapítani. Nagyon sokat agyaltunk, mit csinálnánk szívesen, és mivel mindkettőnkhöz a mintatervezés áll a legközelebb, így miután elvégeztük a szükséges piackutatásokat, arra jutottunk, belevágunk egy sál brand felépítésébe. Ez többek között azért is izgalmas feladat, mert egyfajta piaci rés. Másrészt pedig egy ruhamárka elindításához jóval nagyobb tőkére lett volna szükség, valamint a munkaerőigény is szempont volt. Eleinte igyekszünk mindent "házon belül" megoldani, majd amint lehetőségünk lesz rá, szeretnénk a különböző területekre embereket felvenni." - meséli Tamás.

"A tervezés alapjaiban Viola feladata, de az irányokat közösen jelöljük ki. A minták különlegessége, hogy a különböző mintaelemeket papírból kivágjuk, azután ezeket befotózzuk, gépen összegyúrjuk mintákká, majd fotorealisztikusan kerül a selyem alapanyagra."

Minden éven új kollekciót készítenek, amely mindig egy adott témát dolgoz fel. A hamarosan debütáló kollekciójuk lesz a harmadik, amelyben néhány újdonsággal is készülnek.

Újdonság, hogy most igyekeztek gondolni a férfiakra is.

A kollekció inspirációjául a 80-as 90-es évek irodabelsői szolgáltak.

(Forrás: pandarte.blog.hu)