Jump to content

Budapesten fejlesztették a T-mobile legnagyobb újdonságát

2018. 03. 19. 14:53

Az Ericsson magyarországi cégének távközlési fejlesztését vezeti be a T-Mobile US Észak-Amerikában a több mint 72 millió előfizetőt kiszolgáló országos hálózatán.

Az Ericsson budapesti kutatás-fejlesztési központja által kidolgozott megoldás (Ericsson Expert Analytics - EEA) valós időben méri az általános szolgáltatási minőséget, és képes a több ezer, különböző forrásból származó adat fogadására és feldolgozására. A megoldás kifejlesztésének költségét az Ericsson üzleti titokként kezeli.

Magyar fejlesztés találja meg a problémákat

A T-Mobile az Ericsson megoldásával felügyeli az összes mobil adatszolgáltatását, beleértve például a kommunikációs szolgáltatásokat és a mobil szélessávot is, és képes a hagyományos eszközöknél gyorsabban és nagyobb pontossággal azonosítani a problémákat.

A tájékoztatás szerint Budapesten készült az a prototípus, amelyből több évig tartó folyamatos fejlesztői és innovációs munka eredményeként létrejött az EEA, ami az Ericsson egyik kiemelt terméke és egyben analitikai platformja.

Budapest lett a globális fejlesztési központ

A budapesti központ mára az EEA globális fejlesztői központja lett. A magyarországi vállalatnak 2000 dolgozója van, a kutatás-fejlesztési központban 1400-an dolgoznak, többségük magasan képzett mérnök és informatikus. Az Ericsson budapesti kutatás-fejlesztési centruma Magyarország egyik legnagyobb ilyen jellegű infokommunikációs központja, és egyben az Ericsson Svédországban található létesítménye utáni a második legnagyobb kutató-fejlesztő központja.

(Forrás: privatbankar.hu)